Audax Retail zet in op drie klantreizen
11 januari 2019
Mediaconcern Audax heeft Deze Week een reorganisatie aangekondigd van haar retaildivisie, die nu nog bestaat uit zo’n 700 verkooppunten. Vorig jaar werden de retailformules van AKO (onderdeel van Audax) en RDC (Retail Development Company) al samengebracht onder Audax Retail. In de nieuwe organisatie gaat Audax het fysieke winkelbestand indelen op basis van drie customer journeys:
- High-traffic locaties zoals de AKO-winkels op NS-stations, boekenafdelingen bij de Bijenkorf en de winkels op luchthavens.
- Destination stores, zoals The Read Shop en AKO-winkels in stadscentra.
- Local stores - de lokale buurtwinkels zoals Plantage, Vivant en Tabaronde.
Uitwerking van de reorganisatie vindt de komende maanden plaats. Als gevolg van de reorganisatie komen 30 van de 69 kantoorfuncties van Audax Retail te vervallen. Jos Boot, verantwoordelijk voor Audax Retail: “Het is nadrukkelijk onze intentie om medewerkers intern te herplaatsen”. De medewerkers van RDC die in Waddinxveen kantoor hielden, verhuizen vandaag naar het Audax Retailkantoor in Amsterdam.