Zijn er overeenkomsten te ontdekken tussen een recreatie- en een winkelbedrijf? Hoe laat Madurodam het aantal klanten en bestedingen binnen het miniatuurpark groeien? Hoe blijft Madurodam relevant voor de toekomst
In het kader van het NSO Brancheprogramma 2022 organiseerde de NSO afgelopen maandag haar eerste NSO Inspiratie ontbijt. Plaats van handeling: Madurodam. Joris van Dijk, algemeen directeur van Madurodam, nam de aanwezige ondernemers mee in een boeiende presentatie over het ontstaan en de toekomstvisie van het park. Daarbij legde hij diverse overeenkomsten met onze winkels. Zo moeten ook zij zich continu aanpassen aan veranderende omstandigheden om in het hoofd en hart van de consument te blijven. Dit door een sterke focus op gastbeleving en klantvriendelijke benadering. Tijdens de stadstour gidste van Dijk de ondernemers door de nieuwe interactieve attracties in het park en nam ze mee voor een kijkje achter de schermen. Onder andere in de ruimte waar de miniatuurhuizen en haar bewoners gemaakt worden en het technisch hart van het attractiepark waar de treinen ’s nachts gerangeerd worden. Voorzitter Jos Zuijdwijk over het eerste NSO Inspiratie ontbijt: ‘In een tijd waarin ondernemers zich continu moeten aanpassen aan diverse veranderende omstandigheden bieden wij met deze bijeenkomst de mogelijkheid om een kijkje in andermans keuken te nemen. Het geeft ondernemers nieuwe inzichten, kennis en inspiratie die direct in de eigen winkel toepasbaar zijn. Voor mij was dit NSO Inspiratie ontbijt meer dan geslaagd en smaakt zeker naar meer’.